Summer sale

Datum: 2011-07-31 Klockan: 21:08:25

Shoppade lite på H&Ms sommarrea på hemsidan och jag klickade hem
- tre klänningar
- ett par jeansshorts
- en bikini
- ett svart läderskärp

Och allt tillsammans gick inte ens på 500:- Fynd kallar jag det för!

Frozen berries

Datum: 2011-07-31 Klockan: 17:25:31
Söndag idag och sista semesterdagen. Men ska bara jobba två veckor och sen har jag semester i två veckor igen :) Så det känns inte allt för jobbigt att gå tillbaka till jobbet.

Idag har det vart kanonväder och det är fortfarande jättevarmt och man blir bra sugen på en kall glass men eftersom det är sista dagen på semester så ska jag tänka lite på vad jag stoppar i mig så jag har gjort egen glass idag. Jag tog frysta hallon, blåbär och jordgubbar och mixade det med Bollnäs fil med vaniljsmak och lite vanljsocker och skickade in i frysen. Får se senare ikväll när vi kollar på film om den smakar bra eller inte! Återkommer när jag har smakat på den ;)

9 månader ♥

Datum: 2011-07-30 Klockan: 10:00:35
Igår hade jag och Ville 9 månader tillsammans! ♥

Popsy, popsy

Datum: 2011-07-30 Klockan: 09:55:35
God morgon folket :)
Jag lever, har inte haft ork att skriva bara!
I torsdags var jag, Amanda och Ville på dagskryssning med Eckerölinjen och det vart jätte lyckat! Bussen gick 7.45 från stan och bussresan tog 1 timme och 45 min och det kändes som en evighet. Men när vi kom på båten gick vi till baren på en gång och där satt vi ett bra tag och sen gick vi och shoppade loss på taxfreen :) Köpte inte så jätte mycket men så att man klarar sig ett tag iaf :) Bussen var tillbaka i stan kl 5 och den bussresan var lite roligare och gick lite fortare, kändes det som. Amanda följde med oss hem en sväng innan Rickard hämtade henne efter jobbet, och när Amanda hade åkt så drog jag och Ville för att äte på Alexandra med Niclas och Jessica och efter vi hade ätit gick alla hit, vi var sex stycken som spelade Cranium och efter det blev det pokerspel. Jag gav upp vid tre och Ville kom och la sig vid kl fem tror han! Så igår var man inte i toppform, blev chips, dipp och pizza i soffan och på kvällen blev det en liten promenad till Lillsjön :)

Supergoda drinkar men p.g.a. dålig belysning ser det ut som nån har spytt på min drink :(
Rosa panter och strawberry daiquiri!

Popsy :) Vanilj och karamell likör

Körsbärslikör

Möss gillar ost

Datum: 2011-07-27 Klockan: 19:59:23

Gillar mammas ostkupa, lite annorlunda men häftig!

Chocolate cheesecake

Datum: 2011-07-27 Klockan: 19:57:07
Har haft en bra dag idag :)
Vaknade i Bålsta hos mamma och pappa, åkte dit igår kväll och lämnade tillbaka Disa och tog några öl med pappa. Efter frukosten gick jag ner till centrum för att fixa pass, kan ju vara bra att ha ett pass till Kreta ;) När jag var klar hos polisen ringde jag till Amanda och medans jag väntade på henne gick jag runt och letade efter ett nytt skärp men hittade inget som passade mig.. Så jag gick till bolaget och köpte några öl och cider. När Amanda kom så gick vi till Libanon och tog en fika. Cheesecake med chokladmousse och vitchokladsås och iskall coca cola! Yummi, yummi ;) Satt på uteserveringen i ca 2 timmar och pratade om allt möjligt. Och när vi satt där och pratade kom jag på att jag fick tre presentkort till Eckerölinjen av mamma igår, gratis buss och båt :) Så då sa Amanda att vi skulle åka imorgon och nu är det bokat, så jag, Ville och Amanda åker på dagskryssning imorgon. Bussen går 8.45 från City Terminalen. Kommer bli kanon!

pics by; weheartit

Breakfast from indiska

Datum: 2011-07-26 Klockan: 10:12:54

Mina fina frukostgrejer :) Koppen var jättestor att dricka kaffe ur men är perfekt i vinter när det är kallt och ska dricka te!

Queen of everything

Datum: 2011-07-25 Klockan: 21:18:39

Big spender

Datum: 2011-07-25 Klockan: 21:15:38
Imorgon bitti blir det dag att inviga den nya koppen och skålen :) Hittade massa fint i Kista och bilder kommer snart. Köpte ett par jeans, tre toppar, 7 pack strumpor, två par skor, tre trosor, två koppar, två skålar och en av Villes födelsedagspresenter :) Middagen stod Ville för, han bjöd på mat på Alexenadra i Kungsängen. Åt pasta med räkor, avokado, vitlök och rom. Smakade sådär tyvärr, ingen höjdare med varm avokado.. Sen skickade jag mamma till Gina Tricot i Jakobsberg för att köpa en t-shirt jag såg i Kista men som jag aldrig köpte.

Lilla Disa på besök snart

Datum: 2011-07-25 Klockan: 08:53:17
Sitter och avnjuter en kopp kaffe efter morgonens powerwalk och frukost. Fidelie kommer om ca en timme så har inte bråttom alls. Nu är alla räkningar betalda förutom Kreta, betalar den ikväll när Ville har skickat över pengarna. Idag är det inget roligt väder men jag bryr mig inte så mycket eftersom jag ska vara inomhus i Kista Centrum idag.

Igår kväll låg jag och lyssnade på Twilightboken i nästan en timme, det går inte att sluta lyssna men var tvungen för annars hade jag somnat och missat massa! Det går inte så bra att lyssna på ljudböcker när man går på PW, det är lite jobbigt att hålla tempot samtidigt som man ska koncentrera sig på boken så det får blir spotify på promenaderna. Imorgon får jag sällskap av en liten fulpudel vid namn Disa på morgonpromenaden, hoppas bara att det är bra väder imorgon så vi kan gå till Lillsjöns hundbad så Disa får bada lite :)

En avslagen pudel

Coffee & Tea

Datum: 2011-07-24 Klockan: 21:10:12
Hemma igen efter en helg hos Villes mamma :)
Har haft en trevlig helg med bastu, grill och bad. Jag har inte badat något än men Ville har gjort det. I fredags kände jag inte för det och igår var det inte riktigt väder för det.. Idag har jag inte gjort så mycket, har hunnit med en promenad iaf och svullat massa godis! Har även färgat håret så den gräsliga utväxten är borta :)

Imorgon blir det Kista med Fidelie :) Ska bli kul att träffa henne, var ett tag sen.. Ska shoppa lite och äta lunch, men det blir ingen sovmorgon eftersom jag känner att en powerwalk innan frukosten är välbehövlig efter helgens godsaker. Ska köpa lite kläder och lite grejer till köket som äggkoppar och kanske en ny kaffekopp en lite finare kopp och en müsliskål,. Och om jag känner mig snäll kanske Ville kan få en matchande tekopp och skål :)

pic by; weheartit

Semester

Datum: 2011-07-22 Klockan: 08:46:24
Första semesterdagen!
Känns dock som en vanlig lördag.. Igår skulle jag har vart med Amanda men jag hade sån huvudvärk hela dagen så jag flyttade på det och tar det en annan dag. Istället åkte jag hem och tog en svullardag med cola, godis och en pizza på Tibble Pizzeria. Efter pizzan gick jag hem och la mig i sängen och lyssnade på Twilight boken på mobilen och jag tror att jag är kär! Boken är hundra gånger bättre än filmen!!

Idag ska vi hem till Villes mamma i Bro, ska grilla och bada lite om vädret tillåter. Var även i där i onsdags och grillade, bastade och Ville tog sig ett dopp i poolen :) Nu har vi precis ätit frukost och jag funderar på att ta en promenad snart! Skulle behövas efter gårdagens svull!

Breakfast; wednesday 2011-07-20

Datum: 2011-07-20 Klockan: 05:34:12

New in; purse

Datum: 2011-07-19 Klockan: 05:03:58
Ojoj nu blir det inlägg efter inlägg!
Shoppade en ny väska inne på Lindex igår, hade ingen bra väska med axelband i lagom storlek men nu har jag hittat en perfekt!

199:- Lindex

Du är mitt allt!

Datum: 2011-07-19 Klockan: 05:00:59

Morgonkaffe och bollnäsfil ♥

Datum: 2011-07-19 Klockan: 05:00:13
Här var det lite dåligt med uppdatering!
Var som sagt i torpet i helgen, åkte dit efter jobbet i fredags och kom hem i söndags. Och på söndag kvällen åkte jag och Ville in till Stockholm för att äta på Stockholms Fisk eftersom Stefan fyllde år och Villes mamma och Stefan firade bröllopsdag. Efter middagen åkte vi upp till Sky Bar och tog en drink innan vi åkte hem.

Igår morse var första semesterdagen och jag började den med att jobba :/ Ville skulle vara hemma för att fixa köket med sin pappa men han hade tydligen dubbelbokat så han var hos Villes syster och tapetserade igår så han kommer idag istället. Nu sitter jag och äter frukost efter min powerwalk på 45min och morgonkaffet är guldvärt efter en PW vid 4 på morgonen ♥ Har även hittat min nya frukostfavorit, inhandlade den igår och den var super! Bollnäsfil med vaniljsmak ♥ ♥ Perfekt i müslin med lite russin, solroskärnor och riven kokos!

Friday morning

Datum: 2011-07-15 Klockan: 05:49:11
Åh vad skönt, sista arbetsdagen innan semestern! Eller vänta lite nu jag har ju sagt att jag ska jobba fyra dagar på första semsterveckan, smart när man bara har två veckor!

Har precis vart ute och gått och nu sitter jag och äter frukost. Får lite sovmorgon idag eftersom Cili är tillbaka på Cabseal några dagar så vi kan åka med henne till jobbet :) Igår fick jag en sovmorgon på två timmar och den var välbehövd! Jag skippade morgonpromenaden för jag hade sån träningsvärk i benen efter jobber dagen innan så det hade vart hemskt att gå och så fick vi åka med Cili. Har världens träningsvärk i vänsterarmen efter att ha fått svetsat i två dagar på jobbet, kommer säkert på svetsa idag med :/ Har jobbat till sju hela veckan plus att jag jobbat fyra dagar nästa vecka, jobbigt med kul sen :) Kan va skönt med lite fickpengar på Kreta!

Idag åker jag och Ville till torpet dock så känner jag mig inte så sugen när man kollar på vädret.. Regnar ute och är lite små kallt men har vi tur blir det bättre under dagen :) Rickard och Diesel kommer också till torpet men inte Amanda för hon sviker oss för Sveg!

Undrar om Ville tänker kliva upp snart ?

Sliten i kroppen

Datum: 2011-07-13 Klockan: 05:14:13
Lite trött i kroppen kanske..
Har gått upp kl 4 tre dar i rad nu och jobbat över två dagar och det värsta är att jag ska jobba över två dagar till och ska gå upp kl 4 två mornar till :/ Och sen har jag sagt att jag ska jobba fyra dagar nästa vecka när jag egentligen ska ha semester. Ibland undrar jag hur jag tänker! Skulle behöva sova ut en vecka eller två!

Jag älskar dig! <3

12 timmars jobb..

Datum: 2011-07-11 Klockan: 21:16:48
Lång dag idag!
Min dag började kl 4 i morse med en PW på 45 min och sen blev det frukost och en promenad till tåget. Började jobba kl 7 och slutade jobba kl 19 och sen en kort PW på 30min från tåget! Det var min dag i stora drag! Kommer säkert se likadant ut imorgon..

Långklänning

Datum: 2011-07-10 Klockan: 14:27:25
Är bra sugen på att köpa en lång klänning som går ner till fötterna, men frågan är om jag kommer använda den ?
Har hittat en på H&M som jag tänkte beställa men kom på att jag vill nog prova den i butik först och se om jag gillar lång klänningar!

Sunday

Datum: 2011-07-10 Klockan: 14:21:12
Har hunnit med mycket idag!
Kom hem från torpet vid ca kl 12 idag och det första jag gjorde när jag kom hem var att börja tvätta. Efter det har jag dammat och dammsugit hela lägenheten, bytt lakan och gått till Konsum och köpt nya blommor till sovrummet för de som var innan mådde inte så himla bra. Lite torkade kanske! Sen har jag även skrivit en jobbansökan som jag ska lämna in i morgon och sen får vi hoppas på det bästa! Uppfyller nästan alla krav som står i ansökan och har nästan ett års erfarenhet av jobbet så det borde gå bra!

Nu ska man bara komma på vad man ska äta idag vilket jag inte har någon lust att tänka på egentligen så funderar på om Ville ska få fixa det, eftersom han bara har legat och sovit i soffan medans jag har gjort allt annat idag!

Men en iskall burkcola lockar lite nu ;) Får se om jag tar en..

Frukost för två

Datum: 2011-07-09 Klockan: 08:18:34
Började dagen med att gå ut och i en timme i skogen. Har nästan precis duschat och nu håller jag på att fixa frukost. Väntar bara på att äggen ska koka klart och sen ska jag väcka Ville som ligger och sover!

Försenade midsommarbilder

Datum: 2011-07-08 Klockan: 18:57:07

Lyxfredag

Datum: 2011-07-08 Klockan: 18:51:10
Sista arbetsdagen för den här veckan och sen är det bara nästa vecka kvar innan två veckors semester :)
Ligger i soffan och slötittar lite på tv medans Ville duschar, har precis ätit middag och städat köket. Det blev spaghetti och köttfärssås med vitlöksbaguette och ceasarsallad :) Mycket gott! Ska faktiskt lyxa till det med lite glass till efterrätt.

Imorgon åker vi till torpet och det har jag längtat efter :) Hoppas att det är bra väder så man kan sola och bada. Längtar också efter att få grilla :) Ska t.o.m. grilla efterrätten imorgon, ska grilla olika frukter i foliepaket och ha hallonkesella och rabarberkesella till.

I wish nothing but the best for you

Datum: 2011-07-07 Klockan: 05:17:55

Adele - Someone like you <3

Motivation till ett nyttigare liv

Datum: 2011-07-06 Klockan: 19:45:31
Jädrans vad jag var sugen på en kall öl efter jobbet idag. Men då tänkte jag att nej jag ska inte dricka öl idag så jag gick in på ICA och shoppade loss lite istället för att hitta motivationen till att leva ett lite nyttigare liv. Det slutade med att jag kom ut med en full påse med roliga grejer :)
-5 bananer
-5 äpplen
-2 liter sojamjölk
-2 nutrilett smoothie ready to drink
-1 burk kesella med rabarbersmak
-topp hälsa tidningen

Och när jag kom hem så tog jag en timmes powerwalk i Lillsjöns motionspår och vad lätt det gick. Det kändes jätte bra efteråt att jag tog en promenad istället för en öl. Nu sitter jag i soffan och har precis duschat och ätit lite. Åt en banan, några jordgubbar, lite kesella raberber och ett glas sojamjölk :) Smaskens!

Vill att mitt älskade hjärta ska bli friskt ♥

Datum: 2011-07-06 Klockan: 05:12:58
Fick gå ensam på morgonens powerwalk och nu sitter jag ensam i köket och äter frukost. Kommer få åka ensam till jobbet :( Jag vill att min Ville ska bli frisk!

Bortsett från att min Ville är sjuk så har dagen börjat bra.
Har hunnit med en powerwalk på 45 min och nu äter jag en jättegod frukost.

En smootie med 1 dl sojamjölk, 1 dl proviva fruktdryck med blåbärssmak,
1 msk kesella, en halv banan och lite frysta blåbär och jordgubbar.
Två kokta ägg med örtsalt och en kopp kaffe.

Update!
Orkade inte hela frukosten, måste ha krympt magsäcken de här sjukdagarna!

NEEEEJ!

Datum: 2011-07-05 Klockan: 19:53:40
Mmm lakritspuck.. NEJ!
Ligger i soffan och är jättesugen på lakritspuck glassen och det värsta är att vi har den hemma i frysen men NEJ jag ska inte äta den. Jag ska till Kreta i september och spendera en vecka i bikini och shorts så NEJ, NEJ OCH ÅTER NEJ! Ingen glass för mig.

Mådde mycket bättre framåt eftermiddagen så jag bestämde mig för att jobba imorgon och så har jag hunnit med två promenader :) En på 75 min och en på 45 min! Har även fått aptiten tillbaka så har hunnit med både lunch och middag. Blev lite chili con carne till lunch och vegetarisk lasagne till middag.

Pics by; weheartit

MÅSTE SLIMMA TILL MIG INNAN KRETA!!

Vegetarisk Lasagne

Datum: 2011-07-05 Klockan: 12:08:46
Kom ju på att jag gjorde en vegetarisk lasagne i söndags som jag måste tipsa om! Den blev verkligen supergod :)

4 portioner
9-12 lasagneplattor
5 dl riven ost
½ dl mjölk

Sätt ugnen på 225 grader.
Hacka gul lök, skiva champinjoner och stek dem.Häll på krossad tomat och pressa i vitlök, buljongtärning, och vitpeppar. Koka i 8-10 minuter. Tillsätt oliver och basilika mot slutet.
Tina spenaten enligt anvisningar på förpackningen och blanda den med keson och hälften av osten, örtsalt och riven muskot.Varva spenatröra, lasagneplattor och tomatsåsen i en ungsform. 3 lager av varje.
Strö resten av osten överst och häll på mjölken.
Grädda mitt i ugnen 25-30 minuter.

Spenat och kesoröran.

Hackad lök och skivade champinjoner.

Lasagnen från sidan innan ugnen.

Färdig att äta!

The sick couple

Datum: 2011-07-05 Klockan: 08:10:39
Vilken bra start på veckan!
Eller nja kanske inte, tyckte synd om Ville som låg hemma och var sjuk igår morse när jag åkte till jobbet. Men jag hann bara komma till jobbet innan jag blev dålig och fick åka hem. Hade jätte ont i magen och mådde illa. Börjar funderar på om jag är påväg att få magkatarr, har samma symptom för de. Ville har feber igen, han hade det för ca två veckor sen :/

Jag kom väl hem runt 9 igår morse och då hade Ville inte ens gått upp så jag gick och la mig, sen gick jag upp vid halv 5 på eftermiddagen och då var jag tvungen att gå till Konsum och köpa Ipren, Samarin och nyponsoppa. Och när jag kom tillbaka la jag mig i soffan och där låg jag tills jag gick och la mig vid 10 tiden och jag lyckades sova hela natten. Lite trött kanske.. Ville är dock lite tröttare, han har inte gjort nått annat än legat i sängen sen i söndags kväll :( stackare!

Och nu när min mage börjar bli bra, nä då ska man få extrem mensvärk istället! Verkligen jätte kul.. Har inte ätit sen kl 5 igår morse, har bara druckit vatten och Proviva fruktdryck med blåbärssmak.

Zoosafari på morgonkvisten

Datum: 2011-07-01 Klockan: 05:22:35
Blev lite safari på morgonpromenaden.
Såg 10 harar och ett rådjur inom 2km :) Vissa harar låg och sov så de blev lite rädda när vi kom.

Har precis käkat en jättegod frukost - frysta blåbär med kesella och masala chaite och så pimpade jag min iPhone igår kväll och jag blev riktigt nöjd!

Blåbär och kesella frukost :)